Creatorii seriei Max Payne revin pe PC cu „Alan Wake”, un thriller psihologic care ne arată că, până la urmă, este posibil să stai cu fundul în două luntri, dar doar atunci când vine vorba de Zona Crepusculară și Twin Peaks.
Dacă nu era evident din titlul jocului, protagonistul bizarei povești pe care o prezintă cei de la Remedy este Alan Wake, un scriitor american de romane de groază proaste. Incapabil să scrie o pagină de doi ani, acesta decide că pauzele lungi și dese sunt cheia marilor succese și pleacă în vacanță în Bright Falls, un orășel de munte care pare să fi fost construit după planul urbanistic al faimosului Twin Peaks. Alan Wake nu pare a fi totuși un fan al lui David Lynch și nu e în stare să-și dea seama de pericolul care-l așteaptă.
Astfel, după tradiționala ceartă de cuplu în vacanță, Alan Wake pleacă nervos din casă și se trezește la scurtă vreme după aceea cu soția răpită și atacat de localnici posedați, autorii jocului voind, probabil, să simuleze experiența turistică din Republica Moldova. Mai mult, Wake va găsi, prin cele mai ciudate locuri din Bright Falls, pagini dintr-un manuscris al cărui autor pare să fie chiar el, dar de a cărui scriere nu-și amintește nimic.
Atmosfera din „Alan Wake” se vrea a fi terifiantă, dar de-abia dacă îți dă fiori, în bună măsură deoarece atacul inamicilor este anunțat printr-o secvență în slow motion care nu le-ar speria nici pe fetele de la Spicy când dorm singurele. Înarmat cu un pistol și o lanternă, Wake trebuie să se folosească de variile surse de lumină pe care le poate găsi pentru a-și face inamici vulnerabili la focul de armă. Și cu această propoziție am cam descris ce veți face de-a lungul celor cam 12 ore de aventură, repetitivitatea fiind cea mai mare problemă a jocului.
În concluzie, avem de-a face cu un joc, în general, decent, care își propune, din păcate, prea multe și reușește prea puține. Ca echipa națională de fotbal a României.